11 September, 2017

Reisblog: Candidasa orakelvrouw

Dit blog heeft de grootste moeite om geschreven te worden: WIFI hapert, Wordpress heeft kuren, Internet is traag, IPad is sloom....een eerdere kladversie per ongeluk gewist... Het was fijn om de orakelvrouw te weerzien, sinds de laatste keer dat we elkaar zagen is er ook veel veranderd in haar leven: op Bali verliefd-verloofd-getrouwd, nu wonend in een schattig huisje met veel groen, en een peutertje in haar armen, een mooi gezicht! Mijn vraag was nu: wat kan ik nu doen om de banded met de voorouders en spirits nog meer te versterken? Wat de orakelvrouw me vertelde, probeer ik nu samen te vatten in een lop end verhaal: De grond waarom je nu staat is uitgeput, op sterven na dood (hierbij moet ik denken aan de aarde van de rijstvelden, waarvan de toplaag om de zoveel tijd afgegraven moet worden en verwerkt wordt tot klei voor de bakstenen). Veel kennis over de voorouders is moeizaam te achterhalen. In de tweede laag is een verzwakte wortel, een energie dat lange tijd geblokkeerd was. In de diepste laag is een grote kracht, verbonden aan de Godin die door een Wachter wordt bewaakt. Je wordt aangetrokken door die kracht maar je houdt jezelf tegen. Geef je over aan die aantrekkingskracht, confronteer de Wachter om contact te krijgen met de Godin. Het kan zijn dat wat je nu aan spiritueel contact voelt in Bali, gaat missen in Nederland, maar je kan hier en nu een goed fundament leggen . Welke stappen kan ik nu ondernemen, in de laatste dagen dat ik op Bali ben? Ga naar de Watertempel Pura Tirtagangga en naar de koningsgraven bij Gunung Kawi. Bij de Watertempel deed ik de rituele wassing om te zuiveren, bij de koningsgraven ervaarde ik het vele trappenlopen als een bedevaart. Ik sloot de dag af met een speurtocht naar een authentiek masker, zo vond ik de Oude Wijze. Er is een link tussen de Danu, Vrouwe van het Meer bij Pura Batur en Gangga, de Godin bij de Watertempel. Verder is er een link tussen het koningshuis van Balingkang en de Koningsgraven bij Gunung Kawi.

No comments: